خودتان باشید!
ماسک نزنید، خودتان باشید!

شاید از عبارت «خودتان باشید» که به عنوان تیتر مقاله درج شده، تعجب کرده باشید. ولی جای تعجب ندارد. اغلب ما سعی می‌کنیم خودمان نباشیم!

همه این ضرب‌المثل معروف را شنیده‌ایم که می‌گوید: 

«خواهی نشوی رسوا هم‌رنگ جماعت شو!»

شما چقدر به این گفته اعتقاد دارید؟ چقدر خودتان را هم‌رنگ افراد دور و بر خود می‌کنید؟ 

اغلب ما در زندگی روزمره خود سعی می‌کنیم نقابی به چهره‌مان بکشیم و خود را طور دیگری نشان دهیم! البته این تغییر چهره می‌تواند دلایل بسیار متفاوتی داشته باشد. ولی یکی از دلایل مهم آن این است که ما به اندازه کافی از عزتِ نفس برخوردار نیستیم. آن ارزشمندی که باید به خودمان، با تمام خصوصیات وجودی و با تمام کاستی‌هایی که داریم، قائل باشیم، متاسفانه نیستیم. اغلب دنبال الگویی هستیم که برتری‌های خاصی داشته باشد. برتری‌هایی که شاید فقط از دید ما برتری به‌حساب می‌آیند و در واقعیت و یا از دید دیگران هیچ برتری و رُجحانی به‌شمار نروند.

 

توانمندی‌های خود را کشف کنید

در هرصورت به‌جای اینکه آن برتری و یا هر خصوصیت ارزشمند را در خود ایجاد کنیم، سعی می‌کنیم خود را به هر ترتیبی که شده شبیه آن الگو کنیم. از طرف دیگر باید توجه داشته باشیم که خودِ ما هم ممکن است توانمندی‌هایی داشته باشیم که بسیار بهتر و ارزشمندتر از خصوصیات آن فرد الگو باشد. فقط کافی است سعی کنیم خودمان را بشناسیم و توانمندی‌هایمان را کشف کنیم.

توجه داشته باشید که هر فرد یک موجود منحصر به فرد است و توانایی‌های خاص خود را دارد. شما نیز دارای توانایی‌های شگرفی هستید که فقط مختص خودتان است. البته درصورتی آشکار می‌شود که وجود آن‌ها را در خود بپذیرید و به درجه بالایی از خودباوری برسید. حال اگر می‌خواهید در مسیر خودباوری گام بردارید تا به خودتان و توانایی‌های‌تان برسید، ابتدا یک خط قرمز روی ضرب‌المثل بالا بکشید. در ادامه به‌جای این که سعی کنید خودتان را هم‌رنگ جماعت کنید و دیگران را الگو خود کنید، برای دیگران الگو شوید. در یک کلام خودتان باشید!

به جای همرنگی با دیگران، تفکر خلاق را در خود تقویت کنید. شما با بقیه مردم متفاوت هستید. متفاوت فکر کنید و متفاوت عمل کنید، تا نتیجه‌ای متفاوت بگیرید!

با خلاقیت؛ متفاوت بیندیشید، متفاوت عمل کنید و متفاوت زندگی کنید!

 

این مقالات را هم بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد